Samochody

Audi RS4 − usportowiona odmiana Audi A4, powstała na bazie czterech generacji: B5, B7, B8 oraz B9.

 

Audi RS4 pojawiło się w 2000 roku tylko w wersji Avant. Później pojazd sprzedawany był w wariancie  kombi, sedan i kabriolet, a obecnie tylko jako kombi.

Nowego RS4 na bazie dziewiątej generacji A4 możemy oczekiwać w drugiej połowie 2016 roku. Okazuje się, że nowe Audi RS4 będzie dostępne w dwóch nadwoziach - tradycyjne kombi i sedan. Taką informację przekazał jeden z szefów Audi Heinz Hollerweger.

Audi RS4 B5

Audi RS4 pojawił się w 2000 roku, zastępując sportowy model RS2. Od razu zyskał spore zainteresowanie jako bardzo ekstremalna wersja rodzinnego kombi. Tym razem nie zdecydowano się na wspólny projekt z Porsche a z angielskim Cosworthem specjalizującym się w przebudowach i wzmacnianiu silników.

Silnik

Po wprowadzeniu modelu S4, który charakteryzował się bardzo dobrymi osiągami, postanowiono zaprezentować model RS4 – następcę Audi RS2. Auto przebudowywano w Anglii u specjalistów z firmy Cosworth. Zastosowano w nim szereg zmian podnoszących moc maksymalną silnika, zastosowano układ dolotowy powietrza o większej średnicy, większe niż w S4 turbosprężarki (K04 zamiast K03), poza tym 2 intercoolery zostały rozmieszczone po bokach, zmieniono układ doładowania silnika spalinowego, dzięki czemu turbiny pracowały synchronicznie jedna na jeden rząd cylindrów, druga ładowała pozostałe trzy, dzięki temu zniwelowano efekt turbo dziury. Zmodernizowany został całkowicie układ wydechowy, skalibrowano również sterowanie pracą silnika. Zaowocowało to ponad 100 KM więcej i z 195 kW / 265 KM wydobyto 280 kW / 380 KM. Ze względu na dużo wyższe temperatury panujące wewnątrz silnika producent zalecał tylko pełen syntetyczny olej 0W30 lub 5W50.

 

Wnętrze

Wnętrze poza sportowymi akcentami niewiele różniło się od bazowego modelu S4. Zastosowano inne fotele firmy Recaro, prędkościomierz wyskalowano do 310 km/h, dodano wstawki z włókna węglowego, wnętrze obszyto skórą lub w wersji bardziej sportowej także alcantarą. Seryjnie montowano instalację nagłośnienia audi concert, nawigację satelitarną i klimatyzację.

 

 

Układ zasilania: wtrysk Bosch Motronic

Średnica cylindra × skok tłoka: 81,00 mm × 86,40 mm

Stopień sprężania: 9,0:1

Moc maksymalna: 380 KM (280 kW) przy 6100-7000 obr./min

Maksymalny moment obrotowy: 440 N•m przy 2500-6000 obr./min

 

Osiągi

Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,9 s

Prędkość maksymalna: 250 km/h (ograniczona elektronicznie)

 

 

 

Audi RS4 B7

Audi RS4 B7 zaprezentowano w 2006 roku. Oparte zostało na Audi A4 B7. Do napędu użyto silnika V8 4.2 FSI. Samochód dostępny był jako: 4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowe kombi oraz 2-drzwiowy kabriolet. Produkcję zakończono w 2008 roku.

W 2007 roku samochód zdobył tytuł World Performance Car of the Year.

 

Silnik

V8 4,2 l (4163 cm³), 4 zawory na cylinder, DOHC

Układ zasilania: wtrysk FSI

Średnica cylindra × skok tłoka: 84,50 mm × 92,80 mm

Stopień sprężania: 12,5:1

Moc maksymalna: 420 KM (309 kW) przy 7800 obr./min

Maksymalny moment obrotowy: 430 N•m przy 5500 obr./min

Osiągi

Przyspieszenie 0-80 km/h: 3,5 s

Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,7 s

Czas przejazdu pierwszych 400 m: 13,1 s

Prędkość maksymalna: 250 km/h (ograniczona elektronicznie)

Średnie zużycie paliwa: 13,7 l / 100 km

Audi RS4 B8 

Audi RS4 B8 zaprezentowane zostało w 2012 roku podczas targów motoryzacyjnych w Genewie. Pojazd oparto na bazie Audi A4 B8. Do napędu użyto silnika V8 4.2 FSI.

Standardowo pojazd wyposażony jest m.in. w system rekuperacji w fazie hamowania, który odzyskuje energię z hamowania i magazynuje w akumulatorze, 19-calowe alufelgi, sportowe skórzane fotele oraz kierownicę, reflektory ksenonowe ze wbudowanymi światłami do jazdy dziennej w technologii LED oraz wykonane w tej samej technologii światła tylne, oraz boczne kierunkowskazy, tempomat z automatyczną regulacją odległości (ACC). Opcjonalnie samochód wyposażyć można m.in. w 20-calowe alufelgi.

 

Silnik

V8 4,2 l (4163 cm³), 4 zawory na cylinder, DOHC

Układ zasilania: wtrysk FSI

Moc maksymalna: 450 KM (331 kW)

Maksymalny moment obrotowy: 430 N•m przy 4000 – 6000 obr./min

Osiągi

Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,7 s

Czas przejazdu pierwszych 400 m: 13,1 s

Prędkość maksymalna: 250 km/h (ograniczona elektronicznie, bez ogranicznika 280 km/h)

Średnie zużycie paliwa: 10,7 l / 100 km

 

Średnia emisja CO2: 249 g/km

 



Dodaj komentarz






Dodaj

© 2013-2024 PRV.pl
Strona została stworzona kreatorem stron w serwisie PRV.pl